KOBİ'lere Özel İstatistiki Analizler
KOBİ'lere Özel İstatistiki Analizler
Mal veya hizmet üreten sanayi işletmeleri, kooperatifler, tarım işletmeleri, tarımsal sanayi işletmelerine dönük olarak:
- Çalışanlar için başarı/etkinlik/performans analizleri
- Çalışanların satış/girdi başarı ölçümleri
- En iyi eleman(ların) seçimi
- Başarısızlığın maliyetini hesaplama
- Başarı referansları
- Şubeler/departmanlar için başarı/etkinlik/performans analizleri
- Satış/kaynak kulanım performans ölçümleri
- En başarılı şubelerin belirenmesi
- Başarısız şubelerin yol açtığı kayıpları hesaplama
- Başarısız şubelerin iyileştirilmesi için referanslar
- Pazarlama elemanları için en kısa rota belirleme
- Çalışanların en yüksek motivasyonla çalışacakları şube veya departmanların belirlenmesi
- En yüksek kârla veya en az masrafla hangi ürün/mal/hizmet ne kadar, nasıl ve ne zaman üretilmeli
- Hangi üretim merkezinden hangi talep merkezine ne kadar mal sevketmeli
- Riske bağlı üretim planlaması
- Zaman ve konum esaslı yatırım planlaması
- Belli kriter ve seçenekler arasından ağırlıklı karar verme analizi
- Strateji analizleri
- Geleceğe dönük öngörü analizleri
- Arz/talep/fiyat analizleri
- En yüksek satış potansiyeline sahip ürün tasarımı (market share optimization)
- Müşteri memnuniyeti analizleri
OPTİMUM KARAR ALMA SÜREÇLERİ ( = OKAS)
OKAS, matematiksel temelli yöntemlere dayalı olarak gerçekleştirilir.
1-Marka-Mal-İş-Hizmet tasarımı
Firmanın piyasaya sunmak istediği yeni veya herhangi bir ürün ya da markanın:
- Hangi ambalaj/görüntü
- Hangi fiyat
- Hangi boyut/ağırlık
- Hangi besin özellikleri
- Hangi kalori vb
ile üretilmesi durumunda pazardan en yüksek payı alabileceğine ilişkin
- Marka-ürün-mal-iş-hizmet tasarımının yapılması
- Önerilen tasarımın hangi tüketici veya müşteri profillerinde en fazla kabul göreceğinin belirlenmesi
2-En az masraflı/en yüksek kârlı ürün bileşimi
- Firmanın, hangi girdileri ne kadar kullanması durumunda mal veya hizmetlerini en az maliyetle üretebileceği
- Firmanın hangi tedarikçilerden ürün-mal-girdi temin etmesi durumunda en az maliyetli ürün, mal veya hizmet üretebileceği
- Firmanın en az işgücü, sermaye, kredi, girdi kullanımı ile nasıl üretim yapabileceği
- Yeni teknoloji, makine ve yöntemlerin firmaya en uygun şekilde uyarlanması
- En uygun işgücü vardiya planlama
- En uygun ödeme yeri, miktarı ve zamanlaması
- En uygun mal depolama, taşıma araçları ve ulaştırma noktalarının belirlenmesi
- Firmanın ürünlerini hangi fiyatlardan piyasaya sunması durumunda en yüksek kâra ulaşabileceği
kararlarının verilmesi.
3-Müşteri-tüketici tepkilerinin öngörülmesi
- Firmanın mevcut ve gelecekte üretme olasılığı olan ürünleri için tüketici profillerinin tanımlanması ve tercihlerin firma ürünlerine yönlendirme olanaklarının
- Tüketicilerin/müşterilerin fiyat değişimlerine verebilecekleri olası tepkilerin
- Olumlu/olumsuz ekonomik gelişmelerde tüketicilerin talep düzeylerinde meydana gelebilecek olası tepkilerin
öngörülmesi ve bunların firmaya yansımalarının tahmin edilmesi.
4-Firma verimliliğinin belirlenmesi
- Firmanın zamana göre sermaye, işgücü, enerji vb kaynak kullanım verimliliğinin hesaplanması
- Firmanın hangi kaynakları ne kadar israf ettiğinin ve üretim kayıplarının hesaplanması
- Firmanın mevcut imkânlarla maksimum üretime nasıl ulaşabileceğinin belirlenmesi
- Firmada çalışanların performanslarının ölçülmesi
- Çalışanların performans düşüklüğü nedenlerinin belirlenmesi ve giderilmesi
- Performansı en yüksek çalışanların hangi düşük performanslı çalışanlar için örnek olması gerektiğinin belirlenmesi
5-Firma Stratejik Gelişme Sürecinin Analizi
Firma yöneticilerinin çeşitli ölçütler açısından firmanın geleceğiyle ilgili farklı seçeneklere verdikleri önceliklerin
- Hiyerarşik olarak
- Bulanık olarak
sayısal ifadelerle analiz edilmesi.
6-Firmanın geleceğine dönük öngörüler
Firmanın
- Büyüme
- Satış
- Pazar payı
- En kârlı veya en az maliyetli haftalık/aylık/günlük üretim ve kaynak kullanım
öngörülerinin yapılması.

İstatistikevi, bir "Cem Göncü" Markasıdır
Web Sitemizi Sosyal Medyada Paylaşarak Birçok Kişiye Duyurabilirsiniz.